lauantai 25. toukokuuta 2013

Ketsu vaak!


Tänään oli äiTii aamulypsyllä ja minä hygieniakoulutuksessa, joten Väinö oli mummon kanssa muutaman tunnin. Mummo vei Väinöä ajelulle. Tyhjällä parkkiksella sai Väinö testata uutta mummola-ajovempelettään, Swingcar´ia. Sillä pääsee eteen- ja taaksepäin rattia kääntelemällä. Väinö kuitenkin potkuttelee vauhtia maasta. 












ÄiTii olikin jo kotona, kun mummo ja Väinö tulivat retkeltään. Minä vielä kulutin koulun penkkiä aikani, kunnes vapaus koitti. Ulkona on hurjan kuuma. Huh hellettä! 
Mummolta tuli sähköpostia, että Väinön unelma näkyy mummolan takapihalta.


Kaksi kaivuria

Väinön sanoja:
Ketsu vaak = get to work (yhdestä Puuha Pete kirjasta löytyy tuollainen ääni), Näinö irtos äidistä (lähti sylistä pois) ja viimeisimpänä huudahdus; "Hoopo äiti!". En tiedä mistä tuo "hoopo" tulee, sillä ei sellaista sanaa käytetä koskaan.

1 kommentti:

  1. Noi sanat on hassuja, kiva kuunnella mitä uusia se sanoo. Mä sanon: käännytään, kun pitää kujalta kääntyä. Sitte kuulin että hän käytti sanaa ympäri.
    Sana vuohet tuli tajuntaan tänään. Oon ihmetelly mistä muoviista se puhuu, kun sanoo muovit. Tarkoittaa vuohet. Mun korvaan se ainakin kuulostaa muovit.
    Tuolla svinkaarilla oli poka jänskä ajella meidän asvaltilla (kun mukulaa ei ollu, muuten sen päälle ei oo menemistä).
    Anni

    VastaaPoista